Despre Black the Fall am scris cateva cuvinte cand a inceput campania pe Kickstarter.
Sunt extrem de rare momentele cand am ocazia sa joc un joc romanesc si chiar asteptam cu nerabdare sa vad ce s-a ales de proiectul inceput in 2014 de Sand Sailor Studio. Recent am primit de la producatorii jocului early access la joc asa ca am purces la drum.
Cine esti tu?
Jocul este un puzzle game, setat intr-o lume care noua romanilor (cei trecuti de 34-35 de ani) ar trebui sa ne fie relativ familiara. Este vorba despre o distopie a epocii comuniste, jocul fiind presarat cu sigle PCR, discursuri si fotografii cu Nicolae Ceausescu.
The road to freedom is paved with puzzles, pitfalls and manipulation. Once out, how does one survive?
Tu il impersonezi pe Black, un biet muncitor de fabrica care a ajuns self-aware, probabil ascultand la radio Europa Libera. Acum tu trebuie sa-l ghidezi spre libertate, de preferabil in „one piece”.
Black the Fall este un side scroller, adica te poti misca doar stanga/dreapta. Perspectiva se poate schimba cand mergi de exemplu pe un drum circular, si din ce am remarcat poti interactiona cu environment-ul in afara planului 2D. Jocul este „advertised” ca fiind 2.75D – pana acum nu stiam ca exista asa ceva :)
Grafica
Grafica este minimalista, noir, dominand tonurile de gri, rosu si negru, scopul fiind evident: sa redea sentimentul de apasare, opresiune al unui sistem totalitarist. Cu toate acestea, Black the Fall arata foarte bine, tinand cont de faptul ca este un joc indie cu o echipa minuscula de dezvoltare.
Drumul spre libertate
Printr-o coincidenta, inainte sa ma apuc de joc, vazusem episodul 2 din serialul Black Mirror, unde intr-o lume distopiana, majoritatea oamenilor isi castigau traiul pedaland la o bicicleta ca sa produca curent electric. Exact asa incepe jocul, unde ai un mic puzzle de rezolvat, pedaland la o bicicleta care pune in functiune o masina industriala.
Daca in primele nivele, solutia puzzle-urilor este sugerata prin niste tablouri/desene pe perete, mai incolo acest lux dispare si esti pe cont propriu avand la dispozitie cel mai bun prieten al tau de dupa moarte: reload last checkpoint. Ca si dificultate, jocul devine o adevarata provocare pe masura ce inaintezi – m-am trezit si 15-20 minute blocat intr-o zona, neputand avansa din cauza ca nu reuseam sa-mi dau seama ce trebuie sa fac.
In screenshot-ul de mai jos, am murit de mai multe ori decat am putut numara pana am reusit sa trec mai departe. Cred ca regimul comunist nu-mi prieste deloc, desi imi e dor de batoanele de ciocolata cu lapte praf si de inghetata Polar (cea in ambalaj de unt) :)
Se vede ca jocul este inca in alpha stage, cu grafica pe maxim, pe un GTX 970 sunt momente in care se sacadeaza destul de tare desi nu ar avea motive sa o faca.
„Dragi tovarasi si prieteni”, va recomand sa cumparati jocul si sa-i sustineti pe dezvoltatori, jocul este foarte bun, atmosferic, muzica si sunetele industriale contribuind cu succes la feeling-ul comunisto/industrial/bigbrother is watching thing. Abia astept sa joc varianta finala cap coada!