Si ca mesterul Manole construim… deck-ul
Ok, dupa alegerea eroului care ne va reprezenta cu cinste in arena, va trebui sa ne facem deck-ul de lupta! Sunt cateva reguli de baza pentru a produce un deck competent. Un deck solid, in care cartile sunt bine alese conteaza extrem de mult in aventura de a obtine cat mai multe victorii. In foarte multe ocazii RNGesus va sta cu spatele la tine si va trebui sa alegi cea mai putin proasta carte dintre cele 3 prezentate. Nu dispera totusi, e posibil ca adversarul sa aiba carti si mai proaste :). Totusi nu m-as baza pe asta… Tu trebuie sa iti faci treaba si sa incropesti un deck cat de cat competent si vei avea trece de 3 win-uri in mod regulat. Principalele puncte de care trebuie sa tii cont in construirea deck-ului sunt:
- ai grija la curba de mana (mana curve suna … peiorativ, dupa cum mentionam si in review-ul la Hearthstone). Ar trebui sa ai in mana cel putin 6 dropuri sub sau egale cu 2 mana. Cel putin! Daca ai in jur de 8-10, esti bine, desi vei inclina deja spre un stil mai aggro. Primele ture conteaza foarte mult in arena, nu prea poti sa faci un deck cu care sa joci la late game, deoarece este foarte probabil ca jocul va fi terminat pana atunci!
- card draw power este foarte important. Asa ca sa ai grija sa faci loc in deck de carti care „nasc” alte carti (Cult master, Acolyte of Pain, Azure Drake pentru a enumera doar cateva). Card draw power iti da un avantaj numeric la carti. Asta ce inseamna? Cresc sansele sa iti intre cartile de care ai nevoie, avand in vedere ca multe carti vor fi pur si simplu gunoaie, de umplutura! Apoi, cu cat inaintezi mai mult in joc si creste nivelul de mana, vei putea juca mai multe carti pe tura ta si nu vei fi obligat sa joci doar cartea care sare din deck cand vine randul tau.
- cartile au fost grupate intr-o ierarhie de la „gunoi” la „always pick” de cei mai buni jucatori de Arena. Prin bunavointa lor, beneficiem de niscai liste care ne ajuta pe noi astia mai pifani sa luam deciziile cele mai bune. Am folosit si eu mult timp lista lui Anti. In prezent nu o mai folosesc (stiu de acum ce carti trebuie alese) .
- este preferabil sa ai in deck macar 1 creatura cu silence chiar daca ai deja hex sau polymorph. Este super value! In cazul in care de exemplu ti-a dat adversarul un freeze pe o creatura importanta de-a ta sau Aldor Peacekeeper i-a redus atacul la 1, Silencer-ul sau Owl-ul se vor numara printre cei mai buni prieteni ai tai.
- charge iz good! Cauta sa ai in deck macar 1-2 creaturi cu charge, utile pentru a actiona ca removal de urgenta sau ca finisher!
Cum jucam
Stii vorba „graba strica treaba”? Se aplica perfect la Hearthstone. Marea majoritate a infrangerilor a fost cauzata de precipitarea mea si neatentie. Jocul nu este pe ture degeaba. Cele 90 de secunde dintr-o tura trebuie sa le fructifici la maxim pentru a lua cea mai buna decizie. Sa mergi la fata sau sa omori minionii adversi? Ai lethal tura asta sau urmatoarea? Cum iesi cel mai avantajos dintr-o situatie dificila? Stai si gandeste-te! Nu juca prima carte care ti se nazare! Ia mana de pe mouse, pune-ti-le in cap si gandeste-te. Daca la constructed, unele deck-uri de aggro poti sa le joci pur si simplu fara sa te gandesti prea mult, la arena chiar trebuie sa stai sa meditezi!
La Arena, fata de constructed, este destul de greu sa prevezi ce carte va juca adversarul. Daca la constructed cam stii la ce sa te astepti de la inamic, acesta avand maxim 2 carti din fiecare, la arena lucrurile se schimba (ce nu ai mai vazut mag cu 3-4 flamestrike-uri, 3 fireball etc?). Trebuie sa fii permanent in garda, better safe then sorry. Gandeste-te intotdeauna la ce e mai rau. De exemplu, daca stii ca tura urmatoare adversarul tau „poate” juca un mass removal este clar timpul sa faci trade-uri si sa ii cureti partea lui. It’s the law! Chiar daca pe tura lui te va curata la randul lui, tura urmatoare tot tu vei avea avantajul, deoarece vei pune primul creaturi pe masa! Daca nu are mass removal, esti deja intr-un avantaj pe care foarte probabil nu il va mai putea recupera.
Gandeste-te bine cum folosesti vrajile de damage, removal-urile si AOE-urile. Intotdeauna incearca sa elimini o amenintare prin cele mai economice mijloace posibile care sa te lasa in avantaj pe masa! Este foarte probabil ca adversarul sa iti arunce o „momeala” si tu ca pestele sa o inghiti toata, consumandu-ti hard removalul, vrajile etc pe momeala! Si tura urmatoare, wham! Ragnaros, Ysera sau mai stiu eu ce si tu stai si iti dai palme. E adevarat, in unele situatii vei fi fortat sa iti folosesti premium removal-urile pe creaturi mai slabe dar deja cand sansele sa fii infrant sunt foarte mari, orice joc riscant devine acceptabil.
Greseala numarul 1 pe care o fac incepatorii in early game este sa mearga la fata no matter what, in primele 2-3 ture. Si fac 6-10 puncte de damage eroului advers si atat iar dupa aia se mira de ce iau bataie. Primele ture sunt decisive si este recomandabil sa faci schimburile de creaturi in conditiile tale si sa nu ii dai ocazia adversarului sa faca trade-uri asa cum vrea el.
In multe jocuri vei juca din spate. Nesansa a facut sa ai multe carti mari in mana de inceput si inamicul scoate minioni pe banda rulanta si este foarte agresiv. In aceasta situatie va trebui sa stabilizezi si sa obtii controlul pe masa. Va trebui sa alegi cele mai eficiente variante de trade si sa iti dramuiesti AOE-urile si removal-urile (daca le ai). Pentru asta va trebui sa stai si sa gandesti! Am castigat destule jocuri cu 5-6 puncte de viata, deoarece adversarul nu a stiut cand sa se opreasca sa mai atace fata si sa faca trade-uri. Astfel, eu am putut sa face cele mai favorabile trade-uri si practic l-am blocat, obtinand un avantaj decisiv pe masa.
Arena la analizat…
Ok, vom diseca putin in cele ce urmeaza un joc recent de-al meu in Arena. Deck-ul a fost cel de mai jos.
Daca ne uitam putin la deck, putem face urmatoarele constatari:
- un early game destul de sanatos cu multe dropuri de 2 sau mai mici, pentru un joc agresiv
- vraji bune – 3 backstab-uri si 2 eviscerate-uri. Daca era mai multe eviscerate era si mai bine
- late game inexistent! Cea mai mare carte este un sprint, care nu ma ajuta cu foarte multe
- card draw power – asa si asa. Un Acolyte of Pain si un Cult Master care sunt destul de conditionali… un silence le pune capac!
- hard removal – zero, silence – zero
- destule carti slabe – Shield Bearer, Frostwolf Grunt, 2 x Murloc Tidehunter
- fiind multe carti de valoare mica, deck-ul este foarte vulnerabil la AOE
Rezultatul final a fost 6-3, si mai jos am pus si o poza cu meciurile jucate. Dupa cum se vede, o gramada de magi si paladini, ultimele 2 infrangeri incasandu-le de la magi, cu ati ghicit, AOE-uri.
6 victorii cu deck-ul este este un rezultat rezonabil. Cred ca as mai fi putut obtine o victorie cu unul dintre magii care m-a boxat daca as fi jucat ceva mai atent, dar … soarta-mi fu cruda!
Sfarsit de program
Pentru murlocii din voi care nu reusesc sa treaca de 3 victorii sper sa fie de folos. Daca mai aveti intrebari va astept in sectiunea de comentarii!