Ce sa alegi pentru afacerea ta?

Tot mai multi antreprenori au inteles oportunitatile aduse de comertul electronic si au ales sa-si vanda produsele in mediul online. Fie ca au optat pentru propriile magazine online sau si-au listat produsele pe anumite platforme Marketplace, vanzarile nu au intarziat sa apara.

Piata online pare alegerea potrivita la momentul actual, punandu-ti la dispozitie un numar mare de potentiali clienti si metode de promovare eficiente. Pentru a te ajuta sa intelegi ce este mai potrivit pentru afacerea ta, un magazin online sau un Marketplace, detaliem mai jos principalele diferente.

Magazinul online este parte din site-ul tau, unde iti promovezi si vinzi produsele proprii, conform regulilor si strategiilor stabilite doar de tine.

Un Marketplace este o platforma care conecteaza mai multi vanzatori cu clientii, de la care percep comisioane pentru fiecare tranzactie si care trebuie sa respecte regulamentul lor. Pentru a inregistra cat mai multe vanzari este recomandat sa folosesti ambele modalitati de comercializare, intelegand avantajele si dezavantaje acestora.

Costurile

Pentru a dezvolta un magazin online costurile sunt mai ridicate. Este necesar sa angajezi un specialist IT, care poate construi site-ul si magazinul intr-un mod profesionist, costurile fiind destul de mari. De asemenea, vei avea nevoie de un redactor care sa creeze continut si un fotograf experimentat care sa realizeze fotografiile de prezentare.

Pentru a te lista pe un Marketplace, costurile sunt mai scazute. Pagina ta este deja creata si te poti ocupa chiar tu de completarea informatiilor necesare, cum ar fi descrierea produselor, fotografiilor etc.

Poti solicita ajutorul unei agentii care te poate ajuta cu pregatirea listarii si lansarii produsului, costurile fiind decente. Este foarte important sa cunosti toate costurile pentru a lua decizia potrivita afacerii tale.

Vizibilitatea si potentialii clienti

Pentru magazinul online este necesar sa te ocupi de imbunatatirea traficului pe pagina ta si de atragerea cat mai multor cumparatori, tu esti cel care aduce clientii. Poti apela la specialisti SEO, care iti pot creste vizibilitatea si iti pot aduce multi vizitatori pe site.

In Marketplace, ei se ocupa de promovare pe foarte multe canale media, asigurandu-ti un numar mare de potentiali clienti. Daca nu inregistrezi vanzari foarte mari si vrei sa fii listat pe primele pozitii ale paginii in Marketplace, poti plati anumite comisioane pentru marketing si vei fi afisat pe pozitiile sponsorizate.

Concurenta si profitul

Magazinele online inregistreaza o marja de profit mai ridicata, neavand o concurenta atat de mare ca in Marketplace. Chiar daca investitia initiala este mai mare, pe termen lung, magazinele online castiga multi clienti loiali, care le aduc profituri insemnate.
Pe platformele Marketplace, deoarece concurenta este foarte mare sunt necesare multe costuri cu marketingul pentru a-ti mentine vizibilitatea, marja de profit fiind destul de redusa. Chiar si in aceste conditii, volumul mare de vanzari aduce castiguri importante vanzatorilor.

Regulile si procedurile

Magazinul online urmeaza regulile stabilite de tine, avand flexibilitate si libertate in luarea deciziilor. Platformele Marketplace impun reguli si proceduri stricte pentru toti vanzatorii, pentru a asigura un mediu competitiv corect si transparent.

De tine depinde cum alegi sa iti vinzi produsele; important este sa aplici strategii eficiente, care sa atraga cat mai multi clienti. Mediul online este plin de oportunitati, profita si tu de ele si bucura-te de succes!

Credit fotografie cover: Marvin Meyer – Unsplash.com